2010. október 13., szerda

Kakaós muffincsiga

Ezt az alaptésztát sokféle süteményhez használom. Most éppen a muffincsigához. De álltalában félbe veszem a tésztát és kétféle süteményt csinálok belőle, mert így praktikusabb. Vegánok kihagyhatják a tojást ( kipróbáltam már, működik úgy is ) és a vajat helyettesíthetik margarinnal.


Hozzávalók az alaptésztához:
  • 300ml tej
  • 1 púpos tk szárított élesztő
  • 100 gramm barnacukor
  • 1/2 kk só
  • 150 gramm puha vagy olvasztott vaj
  • 1 tojás
  • 700 gramm tönkölyliszt
 Ennyi tészta 24 muffincsigára elég.

Hozzávalók a töltelékhez:
  • 2 ek vaj
  • 2 ek mogyorókrém
  • 60 gramm cukrozott kakaópor ( én narancsos forrócsokiport használtam kakaó helyett, ez van éppen itthon)

Én a kelt tésztákat álltalában a kenyérsütőgéppel gyúratom és kelesztem de természetesen lehet kézzel is. Abban az esetbeg dagasztás, kelesztés míg duplájára nem nő. Ezután két darabba vágom és egyenként 35 centi széles téglalapra nyújtom, kb 4 mm vékonyra. A vajat és a mogyorókrémet összemelegítem mikróban és összekeverem, a felével megkenem az első téglalapot, majd rászórom a kakaópor felét. Feltekerem a hosszabbik oldalról, majd 12 darabba vágom. Muffinpapírba teszem, majd bele a muffintepsibe. Ugyanezt megteszem a tészta másik felével is. Majd hagyom duplájára kelni.

Ha megkelt 200 fokra előmelegített sütőben, 10 perc alatt készre sütöm. Aztán már csak meg kell enni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése