2010. október 21., csütörtök

Juhtúrós köles

A kölest is és a juhtúrót is imádom, ebből egyenes úton következik, hogy kell valami étel amiben mindkettő benne van. Ez az étel nálam 5ből 5 pontos, imádom.



A megadott mennyiség 4 személy részére előételnek, 4 db 1 decis kerámia felfújtformához elég.

Hozzávalók:
  • 80 gramm köles
  • 1 tk vaj
  • 1 ek tejföl
  • 8 szelet tiroli sonka
  • 120 gramm juhtúró
  • 30 gramm ementáli sajt
A kölest egy szűrőben folyóvízzel átmosom, majd dupla annyi sózott vízzel mint amennyi a köles felteszem főni, 10-15 perc alatt elfő róla a víz, addigra puha is lesz. Én úgy szoktam hogy vízforralóba forralok hozzá vizet hogy ne kelljen várni rá.

Megvárom míg kihűl majd hozzákeverem a tejfelt és a juhturót, felvágom az ementáli sajtot kockákra, így lesznek benne ementáli oázisok :), és ezt is belekeverem.

4 kerámia felfújtformát kikenek elég kevés vajjal, majd kibélelem a sonkával vagy baconnal. Én kereszt formában tettem bele és miután megtöltöttem a köleses keverékkel ráhajtottam a maradékot a tetejére, a tiroli sonka elég széles elég volt formánként kettő, gondolom baconnel másképp érdemes eljárni mert az hosszabb és vékonyabb.

Miután kibéleltem a formát szétosztom benne a kölest és 220 fokra melegített sütőben 20 perc alatt készre pirítom, kiborítom a formából, félbevágom és tejfellel tálalom.

Természetesen lehet többet csinálni ha nem előételnek szánjuk, illetve nem muszáj külön porciózni, bár így sokkal látványosabb meg a sonkával is könnyebb kibélelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése