2011. január 20., csütörtök

Vadas sertés sajtos puffancsal

Ki kellett próbálnom amíg van a tegnapi sajtos puffancsból, hogy tényleg illik-e a vadashoz, ahogy azt gondoltam. És igen, jelentem illik, sőt, most így mással el sem tudom képzelni. Egyébként ez volt életem első saját készítésű vadasa,  a családban sem nagyon van aki csinál vadast, úgyhogy családi recept sincs. Vagyis most már van :) EZ

Frusztráló mikor az ember receptet keres az interneten és megnyitja az első 5 szimpatikus találatot és mind másképp csinálja ugyanazt az ételt, és mivel egyik embert sem ismerem ezért még csak az sincs, hogy az egyiknek jobban hinnék. Úgyhogy kénytelen voltam ezek farvizén saját verziót kreálni, úgy ahogy én gondoltam, hogy szeretem, ezzel beállva azok táborába akik megint csak másképp csinálnak vadast.

Nem fényképeztem le mert szerintem a vadas csúnya étel, nem biztos hogy szeretném látni fényképen, de lehet hogy majd megpróbálom pótolni ezt a hiányosságot.

Hozzávalók:
  • 50 deka sertéscomb
  • 1 nagy fehérrépa
  • 3 közepes sárgarépa
  • 2 rúd egy szárzellerről
  • 1 babérlevél
  • 2 ágacska kakukkfű
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 fokhagyma
  • 5 evőkanál olaj
  • 4 evőkanál tejföl
  • 2 dl száraz vörösbor 
  • 3 púpos teáskanál dijoni mustár
  • negyed teáskanál só és őrölt bors
Elkészítés:
5 evőkanál olajon pirítsuk meg a combszeletek mindkét oldalát majd szedjük ki az olajból, tegyük bele a felaprított répákat,zellert, hagymát, fokhagymát, pirítsuk le ezeket is, majd tegyük vissza a húst.
Tegyük rá a babérlevelet a kakukkfűágat és öntsünk bele 2 deci száraz vörösbort, és 1 deci vizet (ha van lehet ez hús alaplé is) , tegyük kis lángra és főzzük puhára. Nekem ez másfél óra volt, de nyilván függ attól is ki mennyire vékonyra szeleteli a húst.

Mikor puha a hús, szedjük ki a húsokat és tegyük félre, a babért és a kakukkfüvet pedig dobjuk ki. Kanalazzuk át a szaftot és a zöldséget a turmixgépbe ( lehet merülőmixerrel is csinálni ) és turmixoljuk össze. Tegyük bele a tejfelt a mustárt a sót és a borsot, turmixoljuk bele. Mikor elkeveredett kóstoljuk meg és fűszerezzük tovább ízlésünk szerint, nekem így jó, de van aki sósabban, fűszeresebben vagy mustárosabban szereti.

Tegyük vissza a húsokat az edénybe és öntsük rá a szószt, gyújtsuk meg alatta a tüzet és várjuk meg míg rottyan egyet.
Tudom hogy a tradicionális vadasban van rántás is, de egyrészt nekem nem hiányzik belőle, se az íze, se pedig az, hogy tovább sűrítse a szószt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése