2010. december 25., szombat

vegán amerikai palacsinta

Eddig a Nigella féle amerikai palacsintát csináltam ünnepélyes reggelekre vagy mikor már nagyon akartuk, de ez jobban bejön, nincs benne tojás és a banán íze remekül feldobja a tésztát.


Hozzávalók:
  • 180 gramm fehér tönkölyliszt
  • 350 ml kókusztej
  • 3 evőkanál nyírfacukor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 teáskanál fahéj
  • 1 csipet só
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 banán
Természetesen egy csomó hozzávaló helyettesíthető mással, ha nem ragaszkodunk a vegán összetevőkhöz. Kókusztej helyett lehet tehéntej, és olaj helyett vaj. A nyírfacukor sem kötelező, lehet barna cukor vagy sima cukor, ha csak az van otthon.

A banánt nyomjuk össze, pépesítsük el jól és keverjük össze a többi hozzávalóval. Ebből egy sűrű palacsintatészta lesz. Melegítsünk el egy serpenyőt és kis szószos kanállal teszegessünk bele 6-7 cm átmérőjű tésztakorongokat, egy kellően nagy teflonserpenyőben én 4et szoktam egyszerre sütni. Mikor a tetején látszik hogy a tészta már nem folyik, fordítsuk meg és süssük barnára a másik felét is. Viszonylag gyorsan megy, és 4 nagyon éhes ember jóllakatására elegendő. Frissen finom.

Mivel mi nem vagyunk vegánok gyümölcsös tejszínhabbal ettük, de jó mézzel és gyümölccsel is.
Illetve ha van itthon én a legjobban mascarponével és piros gyümölccsel szeretem ( úgy, hogy a piros mirelit gyümit kiveszem a mélyhűtőből beteszem kicsit a mikróba, míg meleg és szottyadt nem lesz, majd egy villával kicsit szétnyomkodom és teszek bele egy kis mézet, afféle nyers darabos lekvár lesz belőle), de most sajna csak tejszínhab volt itthon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése