2010. november 28., vasárnap

Sonkaleves orzoval

Már megint egy finom és tartalmas téli leves adventra. A főtt (húsvéti :) ) sonka maradékának felhasználására is jó. Tudom hogy a kép nem túl sokatmondó de tetszik :) Később van egy a levesről is.

Hozzávalók:
  • 25 dekagramm bármilyen füstölt sertésféle, nálunk most comb
  • 1 nagy répa (kb. 100 gramm)
  • egyharmad póréhagyma (kb. 70 gramm)
  • 3 ek vaj
  • 100 gramm orzo tészta (más néven riso vagy risoni tészta)
  • 2 ek rizsliszt
  • 2 púpos evőkanál tejfel
  • 1 deci tejszín
  • 1/2 liter csirkealaplé
  • 3 ek apróra vágott petrezselyem
Elkészítés:
Főzzük meg a sonkát ha nem már kész maradékot használunk, a levét ne dobjuk ki fél litert majd felhasználunk a leveshez, a maradékot meg elrakhatjuk mélyhűtőbe, sok mindenhez fel lehet használni. Ha megfőtt, vegyük ki a léből hagyjuk kihűlni majd kockázzuk fel. A sonkafőzést elintézhetjük előre is.  

A répát vágjuk gyufaszálra, a póréhagymát pedig negyedkarikákra, és a vajon pirítgassuk ameddig a répa meg nem puhul, én nem szeretem túlfőzni mert úgy nem szeretem az állagát, úgyhogy én kicsit "ropogósra" hagyom, ez 5-10 perc. Miközben pirul tegyünk fel 1/2 liter alaplét 1/2 liter vízzel( ha nincs füstölt húslevünk, mert maradék sonkát használunk és már nincs meg a leve akkor használjunk 1 liter alaplét, majd amikor a füstölt húslét öntenénk a levesbe akkor tegyünk helyette vizet ) ,ebben főzzük ki az orzo-t a csomagoláson található ajánlás szerint, az én zacskómon 11 percet írtak ( az eredeti receptben főtt rizst írtak, de az nekem bizarr, az orzo egy rizsméretű és formájú tészta ). Ha kész szűrjűk le és mossuk át a tésztát, de a főzőlét ne dobjuk ki.

Ha megpuhult a répa, tegyünk bele 2 ek rizslisztet, majd öntsük fel a fél liter füstölt lével(vagy vízzel) és a főzőlével, tegyük bele a felkockázott sonkát és a kifőtt tésztát. Keverjük össze a tejfelt a tejszínnel és ezt is keverjük bele. Mikor majdnem forr húzzuk le a tűzről és tegyük bele az apróra vágott petrezselymet.

Én plusz tejfellel ettem, mert imádom a tejfelt, de a többiek csak simán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése